Saker jag drömmer om

När livet är som mest stressigt, vilket jag tycker det är typ jämt, kan jag ibland falla in i dagdrömmeri. Då drömmer jag om att:

- Ha all tid i världen på morgonen samtidigt som jag känner mig pigg och utsövd. Då skulle jag lägga tid på att piffa. Att noggrannt välja ut min outfit, lägga fin make up, välja smycken med omsorg och föna håret. Sedan gå resten av dagen och känna mig riktigt fräsch och snygg.

- När jag piffat färdig skulle jag förbereda en hälsosam frukost i lugn och ro som jag sedan äter framför nyhetsmorgon.

- Jag skulle vara ledig två dagar i veckan. Dessa lediga dagar skulle jag ägna åt både mig själv och hemmet. Jag skulle bland annat se till att veckohandla och att städa huset. När det var gjort skulle jag gå och ta en välbehövlig massage och ansiktsbehandling. Sedan skulle jag strosa runt på stan och shoppa riktigt snygga kläder.

- Jag skulle resa utomlands minst två gånger per år och då vara borta minst en månad åt gången. Jag skulle resa till något varmt ställe och där skulle jag ta långa promenader, ligga i timmar i skuggan vid poolen och läsa massor med böcker och dricka underbart goda (och gärna starka drinkar).

- Jag skulle pyssla, oh vad jag skulle pyssla! Jag skulle sy mina egna gardiner, göra roliga lampor, baka mitt eget bröd och göra långkok.

- Jag skulle ägna timmar i min vackra, väldesignade trädgård där det fanns fruktträd, bärbuskar, perenner, sommarblommor och grönsaker.

- Jag skulle träna varje dag och dricka massor med vatten.

- Jag skulle meditera minst två gånger per dag och minst en halvtimme i sträck.

- Jag skulle träffa vänner, ofta, gärna någon varje dag. Vi skulle prata om djupa saker som politik, döden och uppfostran. Jag skulle känna mig visare efter varje möte och mindre orolig eftersom jag då förstått att alla går och nojjar över samma saker.

- Jag skulle träffa mina föräldrar, syskon, mormor, farmor, svärmor och svärfar minst en gång i veckan och allt skulle vara som en härlig storfamilj utan konflikter.

- Jag skulle skaffa minst tre ungar till eftersom kroppen skulle orka och tiden skulle räcka till (och pengarna, och tålamodet).

Mmm, drömma är härligt. 

Men, tänker jag efter, på riktigt, vill jag inte byta bort det liv jag har idag. Kanske revidera det något, men absolut inte byta ut det. Men, ibland, någon gång emellanåt så skulle jag verkligen behöva allt av ovanstående.

Om ivarjefall

En 39-årig trebarnsmamma från Enskede som har tankar om det mesta i livet, från högt till lågt. Jag arbetar som rekryteringskonsult, vilket är toppen då människor är det intressantaste som finns. Förutom min familj har jag tre passioner i livet och det är böcker, växter och träning. Därför är detta en lite rörig blogg. Boktips varvat med bilder från min trädgård och veckans träning. Tyvärr har jag fått göra avkall på det sistnämnda ett tag då jag har en skada i ryggen. Nu efter några månader av rehab börjar jag så sakteliga, verkligen sakteliga kunna röra på mig igen.
Det här inlägget postades i Allmänt, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

